Jawatan Kosong di Jabatan Kastam Diraja Malaysia

 Permohonan Jawatan Kosong di Jabatan Kastam Diraja Malaysia dialukan memohon dan mempelawa kepada Warganegara Malaysia yang berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk mengisi kekosongan jawatan tetap / kontrak seperti berikut :-

Calon berkelayakan dan memenuhi syarat-syarat yang ditetapkan untuk memohon mengisi kekosongan kerja yang diiklankan seperti di bawah:

Senarai Jawatan yang ditawarkan :

JAWATAN    : PEMBANTU AWAM GRED H11
KEKOSONGAN : 156
SIMPANAN   : 1000


Maklumat Jawatan Kosong:

Tarikh tutup permohonan :23 November 2020
Lokasi :Pelbagai Negeri 
Sektor :Kerajaan 
Kelulusan Minimum :SPM/SPMV
Status Pelantikan :Tetap/kontrak

Cara Update Permohona menggunakaan SPA 9

Rujukan : 

Cara Memohon Jawatan :

*Permohonan adalah secara online melalui portal online atau borang yang telah ditetapkan di SPA9

*Permohonan hendaklah sampai kepada pihak mereka sebelum/pada tarikh tutup. Selepas dari tarikh tersebut permohonan anda tidak akan diterima.

*Bagi calon yang berminat dengan jawatan ini, anda dikehendaki membuat permohonan melalui link yang disediakan dibawah:-

Borang Permohonan dan Syarat-syarat:

(Pastikan anda rujuk iklan penuh melalui pautan di bawah terlebih dahulu sebelum mengemukakan permohonan anda)

Permohonan dan Borang Disini 

Pembantu Penguasa Kastam Gred WK19


Klasifikasi Perkhidmatan: Kewangan
Kumpulan Perkhidmatan: Pelaksana
Kementerian/Jabatan: Jabatan Kastam Diraja Malaysia



1. JADUAL GAJI  
 
Gaji Minimum : RM1,353.00
Gaji Maksimum : RM4,005.00
Kadar Kenaikan Gaji Tahunan : RM100.00  
   
2. SYARAT LANTIKAN  

 Calon bagi lantikan hendaklah memiliki kelayakan seperti berikut:  
 (a) Warganegara Malaysia; dan  
 (b) Berumur tidak kurang daripada 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan; dan  
 (c) Memiliki Kepujian (sekurang-kurangnya Gred C) dalam subjek Bahasa Melayu pada peringkat Sijil Pelajaran Malaysia/ Sijil Vokasional Malaysia atau kelulusan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan; dan  
(d) Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Kepujian dalam subjek Matematik pada peringkat peperiksaan tersebut.
(Gaji permulaan pada Gred WK19 : RM1,353.00) atau
Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 2 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
(Gaji permulaan pada Gred WK19 : RM1,409.40) atau
Sijil Pelajaran Malaysia atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya oleh Kerajaan serta Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 3 dalam bidang berkaitan atau kelayakan yang diiktiraf setaraf dengannya.
(Gaji permulaan pada Gred WK19 : RM1,465.80)
 
   
3. DESKRIPSI TUGAS  
 
Bertanggungjawab membantu memungut cukai dan memberi fasilitasi perkastaman kepada sektor perdagangan dan perindustrian serta mempertingkatkan pematuhan perundangan demi kepentingan ekonomi, sosial dan keselamatan negara.









3 ulasan

  1. Berminat dalam bidang kerja kerajayaan dan mencari pengalaman

    BalasPadam
  2. Da berkali2 memohon....jawapan tak kunjung tiba.😔..result spm saya LULUS..tak kan xda kerja kosong yg sesuai untuk level spm mcm saya...susah ya nak masuk kerja KERAJAAN ni..
    #BAGI KAMU YG ADA "LINK2@ORANG DALAM"tu..xkan kluarga/cousin korang jer bagi masuk kerja kerajaan...TAK kesian ker ngan pemohon2 yg lain..bagi2 lah rezeki tu..k la..apa bleh buat,,rezeki xda..redha jerlh ..

    BalasPadam
  3. mana2 sektor kerajaan sekarang ni..klu korang TAK ADA "org dalam"..mmg susahlh nk "rasa" kerja kerajaan..kat berita kata BERIBU IKLAN PELUANG PERKERJAAN TERBUKA untuk MEMBANTU RAKYAT...kononnyerr..tapi yg pasti tu adalah POLITIK tuk menyenangkan hati rakyat...bagi saya SPA8/9 tak ADIL..xkan nak yg cermerlang jer..yg sedang2 xtengok ker??cemerlang pun belom pasti JUJUR..

    BalasPadam