Semakan Panggilan Ujian Spier-PDRM


Pengumuman : Semakan Panggilan Ujian Spier-Pdrm Bagi Jawatan:

1. Inspektor Polis Gred Ya13 (Lelaki/ Wanita); Dan

2. Konstabel Polis Gred Ya1 (Lelaki/ Wanita)

Calon Sabah Dan Sarawak Yang Telah Lulus Pemeriksaan Ujian Fizikal Pada 21/1/2022 – 20/3/2022 Boleh Membuat Semakan Panggilan Ujian Spier-Pdrm Bermula 9 Mei 2022 Hingga 7 Jun 2022.

Calon Dikehendaki Untuk 'Log Masuk' Dan Klik Di 'Semakan Status Permohonan' Dan Klik 'Semak' Untuk Mengetahui Status Panggilan Ujian Spier-Pdrm Dalam Sistem E-Pengambilan PDRM.

MATLAMAT UJIAN SPiER PDRM

SPiER merupakan tiga sistem ujian psikometrik secara berkomputer dan boleh digunakan dalam proses pembangunan kendiri pegawai.

SPiER dibangunkan untuk mengenal pasti calon pengambilan yang mampu memenuhi kriteria terutama dari segi personaliti, integriti, kesihatan mental, kompetensi dan patriotisme.

 SEMAKAN STATUS

Semakan status ujian SPIER-PDRM lulus atau gagal boleh dilakukan dalam sistem e-pengambilan PDRM di pautan yang telah dikongsikan di bawah

             SEMAKAN ONLIEN PDRM 


Hanya calon yang lulus ujian ini sahaja akan mendapat surat panggilan temu duga lisan yang boleh didapati di dalam e-pengambilan PDRM.

Untuk kemasukan perkhidmatan awam terkini, diwajibkan menduduki Ujian PSIKOMETRIK. Jika sebelum ini ianya lebih dinamakan penilaian SAHSIAH dan MINAT, tapi kini dalam skop yang lebih terarah.

Penilaian ini sebenarnya adalah tambahan kepada peperiksaan yang mengukur kekuatan minda, ingatan dan kefahaman terhadap ilmu. Psikometrik pula lebih kepada instrumen untuk mengukur pola-pola tabiat dan tingkah laku seseorang.


      UNTUK Ujian PSIKOMETRIK 2022


 [KLIK] Terus TEMPAH Sekarang!